Abort eller adoptera?

Nä nu har jag riktigt tråkigt, det suger att sitta ensam och inte veta vad man ska göra... Höjdpunkten idag är när Alex kommer.

Idag skiner solen ialla fall! härligt härligt men jag är nog för bitter för att gå runt själv.. ganska tråkigt, centrum har jag ju sätt nu ett par gånger så.. fast ca 6 km promenad skulle inte skada(dvs fram och tillbaka från centrum).

Jag tänker lite på filmen som jag såg igår.
För ni som inte vet så handlade den ju om en 16 årig tjej som blir gravid, hon bestämmer sig för att föda barnet och sen adoptera bort det till en familj som hon sätt genom en annons.

Hämskt egentligen, hellre abort!.
Det är ju självklart jätte bra att det finns folk som väljer att istället adoptera bort sitt barn än att göra abort eftersom det finns så många människor som inte kan få barn och som så gärna vill ha.
Men jag skulle nog inte fixa det, att veta att man har ett barn någonstans.. nä uh.


Nu ska jag ändå försöka kila ut i det fina vädret, vill köpa kaffe!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0